• Prima pagină
  • Vorbe de duh
  • Utile
  • Legal
    • Termeni și condiții
    • Politica de confidențialitate
    • Politica cookie
  • Despre
  • Contact

sansai.ro

Cărți, poezii și alte intemperii.
Menu
  • Prima pagină
  • Vorbe de duh
  • Utile
  • Legal
    • Termeni și condiții
    • Politica de confidențialitate
    • Politica cookie
  • Despre
  • Contact
Home  /  Cartea de miercuri  /  Gerald Zaltman – Cum gândesc consumatorii
24 februarie 2021

Gerald Zaltman – Cum gândesc consumatorii

Written by Ganța Dumitru
Cartea de miercuri business, comportament, consumatori, marketing, studii de piață Leave a Comment
Gerald Zaltman - Cum gândesc consumatorii
Gerald Zaltman – Cum gândesc consumatorii (poză din biblioteca proprie)

Titlu: Cum gândesc consumatorii. Aspecte esențiale pentru studiile de piață
Autor: Gerald Zaltman
Editura: Polirom
Anul apariției: Iași, 2007
Traducere: Cristina Popa
ISBN: 978-973-46-0743-3

10 idei care mi-au plăcut din “Cum gândesc consumatorii”

  1. Majoritatea gândurilor și a sentimentelor care influențează comportamentul consumatorilor și al managerilor au loc la nivelul inconștientului;
  2. Managementul e universul nostru, consumatorul e centrul lui, iar imaginația e granița;
  3. Oricât de incredibil ar părea, motivele eșecurilor se reduc la un adevăr comun și înșelător de simplu: există prea mulți specialiști în marketing care nu înțeleg modul în care interacționează mintea lor și cea a consumatorilor;
  4. În cele din urmă, specialiștii în marketing încep să-și dea seama că mintea lor funcționează în același mod cu cea a consumatorilor;
  5. Specialiștii în marketing sunt de părere că pot diviza cu acuratețe și pot înțelege experiențele consumatorilor pe “porțiuni”, cum ar fi o porțiune cu gânduri, alta cu ce se întâmplă la nivelul corpului lor și alta cu ce se petrece în mediul înconjurător. În plus, ei presupun că ceea ce se întâmplă la nivelul fiecărei “porțiuni” nu are foarte mare mare legătură cu ceea ce se petrece în celelalte. În realitate, consumatorii nu-și trăiesc viața compartimentat, așa cum sunt organizate universitățile și companiile. Mintea, creierul, corpul și lumea exterioară se influențează mai degrabă reciproc, într-un mod fluid și dinamic;
  6. Conceptul de inconștient cognitiv, numit uneori și “rațiune inconștientă” se referă la procesele mentale ce operează în afara conștiinței consumatorilor și care, împreună cu procese conștiente, formează modul în care aceștia experimentează lumea;
  7. Zonele din creierul uman care sunt implicate în realizarea alegerilor sunt activate cu mult timp înainte ca noi să devenim conștienți de faptul că am făcut o alegere. Așadar, deciziile “se produc” înainte da e fi “luate” în mod evident. De fapt, judecățile inconștiente nu numai că au loc înaintea celor conștiente, dar le și îndrumă pe acestea din urmă;
  8. Condițiile fizice, sociale și psihologice, împreună cu starea emoțională a consumatorului – elemente care alcătuiesc ceea ce cercetătorii numesc context -, modelează în profunzime interpretarea de către consumatori a imaginilor,  dar și a sunetelor, mirosului și a altor informații senzoriale pe care le primesc;
  9. Toți presupunem că amintirile ne aparțin în mod inerent, că acestea reflectă realitatea cu acuratețe, că rămân sub controlul nostru conștient și că nu ne influențează decât atunci când “le invocăm” sau “ne vin în minte”. Și totuși, cercetările de ultimă oră din domeniile psihologiei, biologiei, sociologiei și neuroștiinței ne dezvăluie că presupunerile noastre referitoare la memorie sunt, în cel mai bun caz, instabile. Amintirile sunt flexibile: acestea nu numai că se estompează și dispar în timp, dar se și modifică de fiecare dată când ne vin în minte, odată cu fiecare nouă experiență umană;
  10. Viața are nevoie de miturile create de memorie.

Cu părere de rău pe elefant.ro și emag cartea nu mai este pe stoc. În Republica Moldova aceasta este în stoc pe polirom.md. Cei care doresc neapărat să o citească și nu au o problemă cu formatul, există alternativa de a o găsi pe goodreads.com.

Împarte cu prietenii
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Whatsapp
 Previous Article La periferie
Next Article   Mousehunt (1997)

Related Posts

  • Motivul principal din cauza căruia afacerile pot falimenta

    Motivul principal din cauza căruia afacerile pot falimenta

    8 februarie 2021
  • Peter Drucker - Despre decizie și eficacitate

    Peter Drucker – Despre decizie și eficacitate

    6 ianuarie 2021
  • Cumpărăm produse românești

    “Cumpărăm produse românești” nu e decât o declarație catchy

    13 septembrie 2020

Leave a Reply

Anulează răspunsul

Caută pe blog

Articole recente

  • Victor Teleucă – Improvizația nisipului
  • Libertatea ?!
  • Colectăm selectiv doar când statul va susține acest lucru
  • Mousehunt (1997)
  • Gerald Zaltman – Cum gândesc consumatorii
  • La periferie
  • Când funcția de “președinte” este simbolică, scopul alegerilor este altul

Categorii

  • Articolul de duminică (12)
  • Cartea de miercuri (13)
  • Diverse (5)
  • Filmul de vineri (13)
  • Marketing (2)
  • Poezia de luni (22)

Comentarii recente

    Social Media

    • Connect on Facebook
    • Connect on Twitter
    • Connect on Instagram

    Categorii

    • Articolul de duminică (12)
    • Cartea de miercuri (13)
    • Diverse (5)
    • Filmul de vineri (13)
    • Marketing (2)
    • Poezia de luni (22)

    Poți să mai citești

    • Echilibru static
      Echilibru static 31 august 2020
    • Lumea este tristă pentru că așa am învățat să o vedem 30 august 2020
    • George Orwell - Ferma Animalelor
      George Orwell – Ferma Animalelor 2 septembrie 2020
    • Adam Alter - Roz tranchilizant
      Adam Alter – Roz tranchilizant 13 mai 2020
    • Alegeri
      NU suntem încă pregătiți pentru “nu merg la alegeri pentru că nu am cu cine vota”. 26 septembrie 2020

    cele mai citite articole

    • EU - locul unde toate s-au intersectat!
      EU 14 decembrie 2020
    • Flight (2012)
      Flight (2012) 4 decembrie 2020
    • Iarna asta
      Iarna asta 18 ianuarie 2021
    • Tenet (2020)
      Tenet (2020) 8 ianuarie 2021
    • Cum să faci bani în online?
      Cum să faci bani în online? 31 decembrie 2020
    © Copyright 2020. Designed by BloomPixel